Mercedes GLC AMG – test

Motoryzacyjny gigant ze Stuttgartu w kooperacji ze swoim najważniejszym oficjalnym tunerem przygotowali gorącą premierę 2019 roku. Nowy Mercedes GLC AMG to samochód wart swojej ceny, dedykowany miłośnikom sportowej jazdy oraz ponadczasowego komfortu. Wzięliśmy go „na warsztat”, po to, by podzielić się z Wami naszą opinią. Poznaj efekty testu nowego GLC napędzanego 3-litrową jednostką V6 biturbo.

GLC 43 4Matic – wygląd i wnętrze

Mercedes GLC AMG środek

Jeśli chodzi o wygląd, Mercedes-AMG GLC to doskonałe połączenie najlepszych cech prestiżowego SUV-a oraz sportowego coupe. Chromowane elementy na osłonie chłodnicy oraz w tylnej części samochodu, potężne sportowe koła czy srebrne listwy progowe zdradzają, że oto mamy do czynienia z kolejnym dziełem, do którego swoją rękę przyłożyli designerzy marki AMG. Nie bazuje również klasycznych wykończeń, z których słyną wszystkie kooperacje Mercedesa ze z AMG. Znajdziemy tu m.in. matowe dekoracje nadwozia, 19-calowe obręcze czy dwie podwójne końcówki wydechu.

Wielofunkcyjna sportowa kierownica o spłaszczonym profilu, czerwone przeszycia czy wysokie jakości tkaniny zastosowane przy produkcji tapicerki to z kolei elementy wnętrza samochodu, determinujące jego sportowy styl. Zastosowanie sztucznej skóry Artico oraz mikrofibry Dinamica podnosi komfort użytkowania foteli, a ich szerokie możliwości w zakresie regulacji pozwalają na optymalne dopasowanie parametrów siedzenia do potrzeb kierowcy i pasażerów. Wewnątrz znajdziemy dwa duże dotykowe ekrany – 12,5-calowy panel, na którym znajdują się cyfrowe zegary oraz ekran o przekątnej 10,25 cala w centralnej części konsoli sterującej.

Test: 4,9 s do setki i 5 trybów jazdy

Auto oferuje 5 trybów jazdy: indywidualny, komfortowy, sportowy, sportowy+ oraz dedykowany śliskim nawierzchniom. Testowany przez nas silnik o pojemności 3.0 (V6 biturbo) gwarantuje moc 390 koni mechanicznych oraz aż 520 nm momentu obrotowego do wykorzystania. GLC 43 4Matic to również 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Speed shift TCT 9G. Trzeba przyznać, że przekładnia doskonale współpracuje z potężną jednostką napędową, co przekłada się na zadowalającą dynamikę jazdy, nawet biorąc pod uwagę fakt, że gabaryty GLC zbliżają go bardziej w kierunku SUV-a niż coupe. Auta wyposażone są w elektroniczny ogranicznik prędkości, przez który nie przekroczymy nimi 250 km/h. GLC AMG przyspiesza do setki w czasie 4,9 s.

Dwa tryby sportowe, jeden na śliską nawierzchnię, jeden komfortowy oraz ten indywidualny – nowy Mercedes-AMG GLC 43 4Matc oferuje aż 5 trybów jazdy w pełni dopasowanych do preferencji oraz indywidualnego stylu każdego kierowcy. Każdy z nich pozwala na dostosowanie pracy silnika, skrzyni biegów kierownicy oraz aktywnego zawieszenia. Jeśli masz w planach szybką przejażdżkę lub podróż krętymi, lokalnymi drogami, wybierz tryb sport lub sport+, gwarantujący większą dynamikę, a także lepszą przyczepność auta na zakrętach.

Multimedia i systemy wsparcia kierowcy

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4Matic to również niezawodny system multimedialny MBUX uruchamiany poprzez wypowiedzenie słów „Hej, Mercedes” oraz liczne układy i technologie wspierające kierowcę, takie jak:

  • pilot odległości DISTRONIC z asystentem kierowania,
  • asystent martwego pola,
  • aktywny asystent utrzymania pasa ruchu,
  • układ predykcyjny PRE-SAFE® PLUS,
  • aktywny asystent układu hamowania.

Nowy, testowany GLC 43 4Matic z pewnością przypadnie do gustu wszystkim tym, którzy cenią sobie niezawodność, wysoką jakość wykonania oraz sportową elegancję. Dla miłośników aut w linii AMG będzie to z pewnością model, który dostarczy wielu wrażeń z jazdy. Estetyka, doskonałe spasowanie poszczególnych elementów oraz osiągi, które pozwalają poczuć solidnego „kopa w plecy” w trakcie przyspieszenia – wszystko to sprawia, warto zainteresować się tym konkretnym modelem i umówć się na jazdę próbną u dealera marki Mercedes.