Ci, którzy po wyjątkowo problemowej, drugiej generacji laguny spisali ten model na straty, jak najszybciej powinni przetestować kolejną wersję samochodu wyprodukowywanego przez Renault. Laguna III nie jest już „królową lawet”, jak na niejednym forum motoryzacyjnym określano jej poprzedniczkę. Wyjątkowo udana próba eliminacji większości błędów przez francuskich konstruktorów zaowocowała powstaniem naprawdę komfortowego i niezawodnego samochodu.
Komfortowe wyposażenie, wysokiej jakości tworzywa oraz bardzo wysoki komfort jazdy – renault laguna zaskakuje na plus wszystkim tym, co w poprzednich wersjach pozostawiało sporo do życzenia. Na uwagę zasługuje m.in. efektowna linia nadwozia, która nawet dziś, po ponad 10 latach od premiery, sprawia, że auto prezentuje się atrakcyjnie i nowocześnie. Szczególnie wersja coupe zdaje się wyprzedzać swoją epokę i w dobie topornych „kanciaków” urzekała swoją opływową linią.
Najsłabsze jednostki benzynowe w lagunie III – 1.6 16V (110 KM) oraz 2.0 16V (140 KM), w cyklu łączonym spalają ok. 8 litrów paliwa na każde 100 km. Mocniejsze silniki – 2.0 Turbo oraz 2.0 Turbo GT (odpowiednio 170 oraz 204 KM) zużywają od 8,2 do 8,9 l/100 km, z kolei zarezerwowany dla wersji coupe motor 3.5 V6 generujący moc 238 KM oraz 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego w cyklu łączonym pali średnio 9,9 l/100 km.
Znacznie bardziej ekonomiczne są jednostki wysokoprężne. Trzecia generacja laguny z silnikiem 1.5 dCi spala średnio od 4,5 do 6,1 l/100 km, 2-litrowe jednostki o mocy 150 KM generują spalanie w przedziale 5,1 (trasa) – 9,6 (miasto) z kolei najmocniejszy silnik Diesla – 3.0 dCi o mocy 235 KM.
W trzeciej generacji „królowej lawet” producent zaoferował bardzo szeroki wybór jednostek napędowych. Idealną wersję znajdą dla siebie ci, którzy stawiają przede wszystkim na ekonomikę jazdy – tutaj polecane są jednostki 1.5 dCi oraz benzynowy 1.6 16V. Z kolei miłośnicy osiągów powinni postawić na wariant 2.0 Turbo GT o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, lub 2.0 dCi GT. Renault zadbał również o fanów sportowej jazdy, preferujących nieco bardziej podrasowane silniki. Dynamiczny, 3.5-litrowy benzynowy V6 w wersji coupe z pewnością dostarczy wielu mocnych wrażeń.
Testując trzecią generację laguny, nie sposób nie pomyśleć z uznaniem o konstruktorach Renault, którym udało się wyeliminować szereg wyśmiewanych na forach internetowych usterek i błędów. Dzięki temu „trójka” nie jest dziś autem bardziej awaryjnym niż konkurencyjne pojazdy w tym samym segmencie. To ważne, biorąc pod uwagę wciąż spore zainteresowanie tym konkretnym modelem na rynku wtórnym. Z całą pewnością jest to auto, któremu warto poświęcić nieco więcej czasu, aby poznać wszystkie jego mocne strony.