Toyota Avensis – test

Logo samochodów marki Toyota

Do toyoty avensis przez lata przylgnęła łatka samochodu przewidywalnego i nudnego. Japońscy konstruktorzy postanowili najwyraźniej przezwyciężyć ten niekorzystny stereotyp i trzeba przyznać, że udało im się to z całkiem niezłym skutkiem. Avensis po faceliftingu zbiera zasłużone, pochlebne opinie, czego dowodem jest nasz test. Prezentuje się naprawdę nieźle, jeszcze lepiej się prowadzi i zaskakuje komfortowym wyposażeniem.

Przemodelowana deska rozdzielcza, zastosowanie mocniejszych materiałów, bardziej kompaktowe wnętrze – to tylko niektóre zmiany, jakie zaszły w odświeżonej wersji toyoty avensis. Gamę modyfikacji dopełniają:

  • duży, zgrabnie usytuowany w środkowej części konsoli wyświetlacz,
  • zaawansowane systemy kontroli i bezpieczeństwa,
  • intuicyjny i łatwy w obsłudze system multimedialny,
  • dodatkowe wersje silnikowe (benzyna oraz diesel).

Ile pali toyota avensis?

Nowa toyota avensis oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Od wybranego wariantu, a także od kilku innych czynników, takich jak np. indywidualny styl jazdy, będzie zależało średnie zużycie paliwa w samochodzie. Najsłabsze, 1.6-litrowe jednostki benzynowe spalają w granicach 7,4 litra na każde 100 km w cyklu łączonym. Testowany model z silnikiem 2.0 spalił średnio 8,4 l/100 km. Znacznie bardziej oszczędne są silniki wysokoprężne, oferujące spalanie już od 5,5 l na trasie oraz 6,5 w cyklu łączonym. Dla porównania toyota auris pali nieco ponad 7 litrów benzyny, zaś wariant z silnikiem Diesla na trasie jest w stanie ograniczyć spalanie nawet do 4,9 l/100 km.

Znacznie lepiej nowy avensis wypada w zestawieniu z toyotą RAV-4. Popularna terenówka z silnikiem benzynowym w cyklu mieszanym spala ponad 10 litrów na każde 100 km, z kolei modele z jednostkami wysokoprężnymi palą od 7 l/100 km na trasie do 9 w mieście.

Toyota Avensis - Jaki silnik wybrać?

Wraz z licznymi zmianami wewnątrz pojazdu, konstruktorzy Toyoty oferują nowe warianty jednostek napędowych. Do dobrze znanych i cenionych silników dołączył ekonomiczny turbodiesel 1.6 o mocy 112 KM oraz diesel o pojemności 2.0, generujący moc na poziomie 142 KM. Silniki Toyoty mają opinię mało awaryjnych i niezwykle wydajnych, stąd bardzo duże zainteresowanie avensisami oraz aurisami ze strony firm, poszukujących niedrogich i niezawodnych aut do biznesowej floty.

Nieprzypadkowo, toyota avensis stała się jednym z najczęściej spotykanych na polskich drogach aut. Opinia pojazdu niezawodnego i niesprawiającego problemów w eksploatacji jest w pełni zasłużona. Kompleksowy facelifting, jakiemu został poddany ten model japońskiego producenta, z pewnością jeszcze zwiększy zainteresowanie samochodem, także ze strony klientów indywidualnych. Z całą pewnością, warto przyjrzeć się bliżej i przetestować nowego avensisa, jeśli mamy taką możliwość. Choć benzynowe jednostki mogłyby palić nieco mniej, ogólne wrażenie z jazdy tym samochodem jest jak najbardziej pozytywne. Cenowo nieco droższa niż auris, ale za to tańsza od RAV-4.